Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

Benfri kotlett, kokt potatis och kantarellsås

Av Lina - 17 januari 2012 01:35


Ingredienser:
Benfria kotletter

Färska kantareller

3dl Vispgrädde

Kantarellfond

Såskulör

potatis

Salt & svartpeppar, vitpeppar och socker


Gör såhär:
Hetta upp en stekpanna (Jag använde en räfflad grillpanna för att få köttet randigt)
Krydda köttet med salta och svartpeppar. Klicka i en smörklick i stekpannan när den är rykande het. Bryn sedan köttet ordentligt på båda sidorna. Sen stänger du av plattan och låter kotletterna bli klara på eftervärmen.


Hetta upp en annan stekpanna för svampen. När den blivit varm slänger du i svampen (utan smör till en början)

Låt svampen svettas och krympa ihop. då kan du klicka i lite smör, krydda med Salt, svartpeppar, vitpeppar och lite socker. Plocka sedan ut några fina svampar för garneringen.

Sen häller du på vispgrädden, en skvätt kantarellfond och skvätter i lite såskulör.

Låt det puttra ihop till en go gegga :) Och om såsen inte blir tjock nog, så ha i lite Maizena-såsredning.


Serveras med kokt potatis.


Smaklig måltid // Linspiration


   

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 12 januari 2012 00:17

         Jag ÄLSKAR julen!Jag älskar alla tända ljus, allt julpynt, att få ge bort paket, att få paket, se barnens glittrande förväntansfulla blickar när tomten kommer gående, maten, stämningen, musiken, det glittrande snön och KalleAnka!!   ...

Av Lina - 10 januari 2012 23:35


  Ingredienser: Grytbitar (fläsk) Broccoli 1 gul lök Gurka Tomat Majs Ruccolasallad 1 burk Creme fraiche Thai sweet chilisås 1 köttbuljongtärning Bulgur Kikärtor   Gör såhär: Bryn grytbitarna ordentligt i steksmör. ...

Av Lina - 10 januari 2012 23:16


    Ingredienser:4 st kotletter 1 gul lök 3 dl vispgrädde 1 köttbuljongtärning Salt och peppar Såskulör Mjöl Ris   Gör såhär: värm upp stekpannan ordentligt. När stekpannan är rykande het häller du i rikligt med steksmör. ...

Av Lina - 10 januari 2012 23:03


  Ingredienser:Blandfärs ca 5hg 2 st Gula lökar 1 ägg Mjöl 5 dl grädde 2 köttbuljongtärningar 8-10 potatisar Salt & peppar Lingonsylt   Gör såhär: Lägg blandfärsen i en bunke. Kläck i ägget, Finhacka en utav lökarna och slä...

Av Lina - 1 december 2011 19:15


  Ingredienser: Ett paket grillade kamben eller revbensspjäll. 5-8 potatisar 5-6 champinjoner 1 st gul lök 2dl grädde 0.5-1 köttbuljongtärning mjöl steksmör mjölk såskulör Salt och peppar   Gör såhär: Skala potatisen ...

Presentation


Hej mitt namn är Lina!
Jag är en halvsnurrig och glad tjej på 21 sommrar med iaf en fot på jorden. Jag älskar min familj, kille, mina vänner, min lilla vovve, matlagning, shopping och partyparty ^^
Så jag antar att det är det min blogg kommer innehålla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards