Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Smaskig Kycklingfilé

Av Lina - 27 november 2011 20:59


Ingredienser:

4 st Kycklingfiléer

1 paket Bacon

ca 1 dm lång bit Purjolök

Röd och gul paprika

2 dl creme fraiche

1 st Kycklingbuljongtärning. Hönsbuljong går lika bra.

2-3 msk Dragon

1 dl vitt vin (behöver man ej ha med om man inte vill.)

1/2-2 dl Vispgrädde

Riven ost

Salt & peppar



Gör såhär:

Bryn kycklingfiléerna i en stekpanna. Salta och peppra.

Lägg sedan filéerna i en ugnsform.

Hacka purjolök, paprika och bacon i rätt små bitar. Stek det sedan i en klick smör.

Fördela det sedan över filéerna i formen.

Värm creme fraichen i en liten kastrull. Tillsätt Buljongtärning, dragon, vin och grädden. låt koka en liten stund.

Häll det sedan över filéerna i formen. Strö sedan över den rivna osten.


Sen är det tjoff in i ugnen. 225 grader ca 20 minuter.


Serveras med ris eller bulgur (som det är på bilden.) Och en god sallad :)


SMAKLIG MÅLTID !!


/Linspiration


   
 
Ida

Ida

28 november 2011 20:03

Jättebra med recept på kyckling! Jag har så kass fantasi när det gäller just kyckling så det e bra med nya idéer! :)

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Lina

29 november 2011 12:18

Ja, kyckling är ganska sällan vi äter här också. Man glömmer nästan av att kyckling finns :P Här äter vi mest rött kött :) Men hoppas du gillar detta :) Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 17 januari 2012 01:35


  Ingredienser:Benfria kotletter Färska kantareller 3dl Vispgrädde Kantarellfond Såskulör potatis Salt & svartpeppar, vitpeppar och socker   Gör såhär:Hetta upp en stekpanna (Jag använde en räfflad grillpanna för att få köttet ra...

Av Lina - 12 januari 2012 00:17

         Jag ÄLSKAR julen!Jag älskar alla tända ljus, allt julpynt, att få ge bort paket, att få paket, se barnens glittrande förväntansfulla blickar när tomten kommer gående, maten, stämningen, musiken, det glittrande snön och KalleAnka!!   ...

Av Lina - 10 januari 2012 23:35


  Ingredienser: Grytbitar (fläsk) Broccoli 1 gul lök Gurka Tomat Majs Ruccolasallad 1 burk Creme fraiche Thai sweet chilisås 1 köttbuljongtärning Bulgur Kikärtor   Gör såhär: Bryn grytbitarna ordentligt i steksmör. ...

Av Lina - 10 januari 2012 23:16


    Ingredienser:4 st kotletter 1 gul lök 3 dl vispgrädde 1 köttbuljongtärning Salt och peppar Såskulör Mjöl Ris   Gör såhär: värm upp stekpannan ordentligt. När stekpannan är rykande het häller du i rikligt med steksmör. ...

Av Lina - 10 januari 2012 23:03


  Ingredienser:Blandfärs ca 5hg 2 st Gula lökar 1 ägg Mjöl 5 dl grädde 2 köttbuljongtärningar 8-10 potatisar Salt & peppar Lingonsylt   Gör såhär: Lägg blandfärsen i en bunke. Kläck i ägget, Finhacka en utav lökarna och slä...

Presentation


Hej mitt namn är Lina!
Jag är en halvsnurrig och glad tjej på 21 sommrar med iaf en fot på jorden. Jag älskar min familj, kille, mina vänner, min lilla vovve, matlagning, shopping och partyparty ^^
Så jag antar att det är det min blogg kommer innehålla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards