Direktlänk till inlägg 29 november 2011

Fläskfilé med paprika och avokado

Av Lina - 29 november 2011 14:03


Ingredienser:

1 st Fläslfilé (ca 600g)

1 st Gul paprika

1 st Röd paprika

2 st Avokado

1 msk Citron, pressad

0,5 Citronskal, fint rivet

1 st Vitlöksklyfta, pressad

2 krm Svartpeppar

Olivolja


Gör såhär:

Salta och peppra fläskfilén. Och pensla köttet med olivolja.

Bryn ordentligt runt om, häll sedan på vatten så köttet får koka 45 min-1h.

Låt sedan köttet vila en stund. Under tiden som köttet kokar gör du det som står här nedanför.


Dressing:

Blanda ihop ca 3 msk olivolja, citronskal, citronsaft, vitlöken, 1/2 tsk salt och i krm peppar i en skål

Dela och kärna ur avokadon. Hacka den sedan i små bitar. Blanda i avokadon i dressingen


Hacka och stek paprikorna i smör tills det fått lite färg och mjuknat.


Sedan skär du köttet i skivor, lägger på de stekta paprikorna och avokadodressingen.

Serveras med en god sallad, kanske lite keso (som på min bild) eller nån annan god gegga :)


Är även skitgott att grilla fläskfilén och paprikorna på sommaren!


SMAKLIG MÅLTID!!


//Linspiration

   

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 17 januari 2012 01:35


  Ingredienser:Benfria kotletter Färska kantareller 3dl Vispgrädde Kantarellfond Såskulör potatis Salt & svartpeppar, vitpeppar och socker   Gör såhär:Hetta upp en stekpanna (Jag använde en räfflad grillpanna för att få köttet ra...

Av Lina - 12 januari 2012 00:17

         Jag ÄLSKAR julen!Jag älskar alla tända ljus, allt julpynt, att få ge bort paket, att få paket, se barnens glittrande förväntansfulla blickar när tomten kommer gående, maten, stämningen, musiken, det glittrande snön och KalleAnka!!   ...

Av Lina - 10 januari 2012 23:35


  Ingredienser: Grytbitar (fläsk) Broccoli 1 gul lök Gurka Tomat Majs Ruccolasallad 1 burk Creme fraiche Thai sweet chilisås 1 köttbuljongtärning Bulgur Kikärtor   Gör såhär: Bryn grytbitarna ordentligt i steksmör. ...

Av Lina - 10 januari 2012 23:16


    Ingredienser:4 st kotletter 1 gul lök 3 dl vispgrädde 1 köttbuljongtärning Salt och peppar Såskulör Mjöl Ris   Gör såhär: värm upp stekpannan ordentligt. När stekpannan är rykande het häller du i rikligt med steksmör. ...

Av Lina - 10 januari 2012 23:03


  Ingredienser:Blandfärs ca 5hg 2 st Gula lökar 1 ägg Mjöl 5 dl grädde 2 köttbuljongtärningar 8-10 potatisar Salt & peppar Lingonsylt   Gör såhär: Lägg blandfärsen i en bunke. Kläck i ägget, Finhacka en utav lökarna och slä...

Presentation


Hej mitt namn är Lina!
Jag är en halvsnurrig och glad tjej på 21 sommrar med iaf en fot på jorden. Jag älskar min familj, kille, mina vänner, min lilla vovve, matlagning, shopping och partyparty ^^
Så jag antar att det är det min blogg kommer innehålla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards