Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

Den utan grädde :P

Av Lina - 10 januari 2012 23:35


Ingredienser:

Grytbitar (fläsk)

Broccoli

1 gul lök

Gurka

Tomat

Majs

Ruccolasallad

1 burk Creme fraiche

Thai sweet chilisås

1 köttbuljongtärning

Bulgur

Kikärtor


Gör såhär:

Bryn grytbitarna ordentligt i steksmör. Salta och peppra. När grytbitarna fått fin färg häller du på vatten så köttet täcks. Låt koka ca 30 min. Tjoffa sen i Hackad gul lök, broccoli, köttbuljong. Salta och peppra lite till :) Låt koka tills köttet är mört. Eller tills broccolin är lagom mjuk iaf. häll på en gnutta maizena-redning för att få såsen lite stabbigare :)


Under tiden gör du en sallad av gurkan, tomaterna, majsen och ruccolasalladen.

och dippsåsen består enbart av Creme f. och Thai sweet chilisås.


Serveras med Bulgur och kikärtor :)


Smaklig Måltid// Linspiration



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 17 januari 2012 01:35


  Ingredienser:Benfria kotletter Färska kantareller 3dl Vispgrädde Kantarellfond Såskulör potatis Salt & svartpeppar, vitpeppar och socker   Gör såhär:Hetta upp en stekpanna (Jag använde en räfflad grillpanna för att få köttet ra...

Av Lina - 12 januari 2012 00:17

         Jag ÄLSKAR julen!Jag älskar alla tända ljus, allt julpynt, att få ge bort paket, att få paket, se barnens glittrande förväntansfulla blickar när tomten kommer gående, maten, stämningen, musiken, det glittrande snön och KalleAnka!!   ...

Av Lina - 10 januari 2012 23:16


    Ingredienser:4 st kotletter 1 gul lök 3 dl vispgrädde 1 köttbuljongtärning Salt och peppar Såskulör Mjöl Ris   Gör såhär: värm upp stekpannan ordentligt. När stekpannan är rykande het häller du i rikligt med steksmör. ...

Av Lina - 10 januari 2012 23:03


  Ingredienser:Blandfärs ca 5hg 2 st Gula lökar 1 ägg Mjöl 5 dl grädde 2 köttbuljongtärningar 8-10 potatisar Salt & peppar Lingonsylt   Gör såhär: Lägg blandfärsen i en bunke. Kläck i ägget, Finhacka en utav lökarna och slä...

Av Lina - 1 december 2011 19:15


  Ingredienser: Ett paket grillade kamben eller revbensspjäll. 5-8 potatisar 5-6 champinjoner 1 st gul lök 2dl grädde 0.5-1 köttbuljongtärning mjöl steksmör mjölk såskulör Salt och peppar   Gör såhär: Skala potatisen ...

Presentation


Hej mitt namn är Lina!
Jag är en halvsnurrig och glad tjej på 21 sommrar med iaf en fot på jorden. Jag älskar min familj, kille, mina vänner, min lilla vovve, matlagning, shopping och partyparty ^^
Så jag antar att det är det min blogg kommer innehålla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards