Direktlänk till inlägg 25 november 2011

Dundergod Fläskfilé!

Av Lina - 25 november 2011 16:57


Ingredienser:

1st Fläskfilé

1st Gul lök

1st Röd paprika

1st Gul paprika

5-6 Champinjoner

5 dl Vispgrädde

8-10 Potatisar

Grillkrydda, salt & peppar


Gör såhär:

Krydda köttet rikligt med Grillkryddan (Verkligen RIKLIGT) och med lite salt och peppar.

Bryn köttet i massa smör, i en stor stek-kastrull.

När köttet fått fin färg tillsätter du vatten i kastrullen så fläskfilén täcks.

sänk ner värmen på plattan och låt småputtra i ca 1h.


Ta en ny stekpanna. och gör såhär:

Hacka all paprika, champinjonerna och löken. Stek det på mellanvärme tills det blivit mjukt.  

Krydda <lite> med grillkrydda salt och peppar.


När köttet kokat klart tar du ur den från kastrullen och lägger i en ugnsform.

SPARA det vattnet som köttet kokat i till såsen.

Sprid ut de hackade stekta paprikorna, champinjonerna och löken överallt i ugnsformen där du lagt köttet.

Och tjoff in i ugnen. 200grader ca 15-20 min.


Såsen:

Det vattnet köttet kokat i har massa göttiga smaker efter köttet.

Du kanske inte behöver ha kvar allt vatten. Men det mesta iaf :)

Så du tillsätter bara vispgrädden och gryddar lite extra med grillkrydda, salt & peppar.

Gör en redning på mjöl och vatten (skaka ihop) och häll i såsen så den blir så tjock som du vill ha den.


Detta serveras med kokt potatis! SMASKENS!!!


SMAKLIG MÅLTID!!!


//Linspiration <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 17 januari 2012 01:35


  Ingredienser:Benfria kotletter Färska kantareller 3dl Vispgrädde Kantarellfond Såskulör potatis Salt & svartpeppar, vitpeppar och socker   Gör såhär:Hetta upp en stekpanna (Jag använde en räfflad grillpanna för att få köttet ra...

Av Lina - 12 januari 2012 00:17

         Jag ÄLSKAR julen!Jag älskar alla tända ljus, allt julpynt, att få ge bort paket, att få paket, se barnens glittrande förväntansfulla blickar när tomten kommer gående, maten, stämningen, musiken, det glittrande snön och KalleAnka!!   ...

Av Lina - 10 januari 2012 23:35


  Ingredienser: Grytbitar (fläsk) Broccoli 1 gul lök Gurka Tomat Majs Ruccolasallad 1 burk Creme fraiche Thai sweet chilisås 1 köttbuljongtärning Bulgur Kikärtor   Gör såhär: Bryn grytbitarna ordentligt i steksmör. ...

Av Lina - 10 januari 2012 23:16


    Ingredienser:4 st kotletter 1 gul lök 3 dl vispgrädde 1 köttbuljongtärning Salt och peppar Såskulör Mjöl Ris   Gör såhär: värm upp stekpannan ordentligt. När stekpannan är rykande het häller du i rikligt med steksmör. ...

Av Lina - 10 januari 2012 23:03


  Ingredienser:Blandfärs ca 5hg 2 st Gula lökar 1 ägg Mjöl 5 dl grädde 2 köttbuljongtärningar 8-10 potatisar Salt & peppar Lingonsylt   Gör såhär: Lägg blandfärsen i en bunke. Kläck i ägget, Finhacka en utav lökarna och slä...

Presentation


Hej mitt namn är Lina!
Jag är en halvsnurrig och glad tjej på 21 sommrar med iaf en fot på jorden. Jag älskar min familj, kille, mina vänner, min lilla vovve, matlagning, shopping och partyparty ^^
Så jag antar att det är det min blogg kommer innehålla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards